www.r75.info :: Thema anzeigen - Olie nivau bij atomaat Jacto Rover 75 1.8T
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen |
Autor |
Nachricht |
Koos
Reg. User
Rover 75 Saloon 2004 1.8 T
Automatikgetriebe / Automatic Transmission
Club
Pewter Grey
|
Verfasst am: 06-04-2011 09:42 Titel: Olie nivau bij atomaat Jacto Rover 75 1.8T |
|
|
Vraag: aan Rover kenners.
Ben in het bezit van een Rover 75 1.8T bj 2004.
Vraag: olie verversen automaat merk (JACTO) het is bij mij bekent dat de control niveau onder de bak, bout bij mij 8 mm en geen inbus 5 mm is.
Controle voldoende olie bij lopende motor en alle gangen enkele seconden doorgelopen dan in P stand. Wat is de juiste inhoud ? De een schrijft komt er bij lopende motor olie uit, wachten dat het uit gelekt is dan oké. De ander beweert weer als er olie uit de plug komt dan is het niveau oké. Welke van de twee is het juiste. Graag uw mening. |
|
Nach oben |
|
|
Pim
Club SeventyFive Board Member
Rover 75 Tourer 2004 2.0 CDTi
Schaltgetriebe / Manual Transmission
Club
Zircon Silver
|
Verfasst am: 06-04-2011 20:44 Titel: |
|
|
Hi Koos,
Het luistert erg nauw bij een automaat.
Onderstaand de procedure; let wel op eigen risico; géén aansprakelijkheid
Het peil van de vloeistof kan uitsluitend correct gecontroleerd worden als de temperatuur van de vloeistof 35 - 45 C bedraagt.
Als de vloeistof warmer of kouder is dan zal dat een onjuiste waarde geven
Bij het verwisselen van de vloeistof ga je als volgt te werk.
- Aftappen uiteraard en opnieuw vullen via de vulopening met 3,5 - 4 liter vloeistof (Texaco N 402 of een soortgelijk product).
- Vulplug plaatsen.
- Motor starten en via alle schakelstanden in P zetten en zoals je beschrijft in iedere schakelstand 2 - 3 seconden wachten. Vervolgens terug naar P.
- Niveauplug verwijderen terwijl de motor nog loopt en evt. overtollige vloeistof laten wegstromen.
- Niveauplug monteren (met nieuwe pakkingsring !!)
Als er geen vloeistof uit komt nadat de niveauplug is verwijderd:
- Verwijder de vulplug en voeg vloeistof toe tot de vloeistof net uit de vulopening stroomt.
- Vulplug plaatsen.
- Weer met draaiende motor alle schakelstanden kort doorlopen en weer eindigen in P.
- Eventuele overtollige vloeistof laten wegstromen.
- Niveauplug met nieuwe keering (!) plaatsen. Aandraaimoment 14 Nm.
Maar zoals gezegd het luistert erg nauw voor wat betreft de temperatuur van de versnellingsbakvloeistof !
Zeker bij een automaat zou ik bij twijfel kiezen voor de ervaring van de vakman zoals bv http://www.rovee-veenis.nl/
Groet, Pim _________________ Rover 75 Tourer CDTi Club - 640.000 km 01/10/2024
Rover Streetwise 1.8 CVT - 103.000 km 01/10/2024
Zuletzt bearbeitet von Pim am 06-04-2011 21:21, insgesamt 2-mal bearbeitet |
|
Nach oben |
|
|
Koos
Reg. User
Rover 75 Saloon 2004 1.8 T
Automatikgetriebe / Automatic Transmission
Club
Pewter Grey
|
Verfasst am: 10-04-2011 12:19 Titel: |
|
|
Beste Pim.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik zal deze week aan de slag. Als ik het goed heb begrepen moet controle niveau plug uitgelekt zijn.
Nogmaals hartelijke dank.
Koos. |
|
Nach oben |
|
|
|
|
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben. Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten. Du kannst Deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten. Du kannst Deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen. Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.
|
|
|